Blachy aluminiowe
Budownictwo – informacje oraz porady

Budownictwo i architektura : Wielość i pamięć: rozmowa o architekturze z Peterem Zumthorem

Posted in Uncategorized  by admin
May 8th, 2018

Peter Zumthor – dzięki uprzejmości Marco Masettiego Ten wywiad został całkowicie przeprowadzony i przetłumaczony przez Marco Masettiego, wykonany jako praca licencjacka we Włoszech.
Idea wielości jest wrodzona w projektach Petera Zumthora od czasu jego pierwszych prac: otaczające nas dzieła sztuki nabierają różnych znaczeń, które nie zawsze pozostają na poziomach równoległych, łącząc się dobrze z relacjami dialektycznymi.
Niejasność jest ściśle zaplanowana, trzymając się reguł języka architektonicznego.
Piękno jest w nieokreślonym, wielokrotnym, ale można je uzyskać tylko dzięki precyzji.
Wielość obiektów jest pokazana tylko wtedy, gdy kto z nimi mieszka, może odróżnić ich pojedyncze części, a jednocześnie widzieć dzieło w jego całości.
To wraca do.
Unitary.
charakter architektury, w której każda część jest powiązana z innymi i razem nadają sens projektowi.
Planowanie Zumthora jest czyste: nic nie jest bezcelowe.
W tym społeczeństwie, jak mówi architekt, architektura musi przeciwstawiać się oporowi. I reagować na niegrzeczność kształtów i znaczeń i powracać, aby mówić własnym językiem.
Oryginalny kształt wynalazku lub szczególna kompozycja nie uwzględniają prawdy.
Pomiędzy mnogością a ciszą istnieje stosunek napięty i wibracyjny, a konkretna idea znajduje się w ich równowadze.
Rzeczy determinują wymiar przestrzenny świata, a więc jego wiedzę i użyteczność dla nas.
Projekt uruchamia mechanizm łączenia między rzeczami, dzięki czemu mogą przyjąć znaczenie dla użytkownika, stając się skutecznym narzędziem poznawania świata.
Rzeczy, przedmioty, świat odniesień, przekształcają nasze odczucia w pamięć.
Zdjęcia, które przychodzą na myśl, zamykają serce badawcze Zumthora.
Kształt jest wynikiem, a nie powodem.
Piękno nie wychodzi z tego samego kształtu, ale z wielości wrażeń, odczuć i emocji, które kształt ma nam odkryć.
Dla Zumthor istnieje silny związek między rzeczywistością a życiem.
To sprawia, że jest zorientowany na konkretne, wyobrażające.
Rzeczy.
i nie.
teorie ..
Emocje ujawniają.
Autentyczny rdzeń.
od rzeczy.
Święty Benedykt – dzięki uprzejmości Marco Masettiego Od emocji przechodzi w pamięć i pamięć, które są centralnymi wątkami w badaniach Zumthora.
.
Świat jest przeciążony znakami i informacjami, reprezentantami rzeczy.
Zumthor napisał.
że nikt nie rozumie, ponieważ są one z kolei tylko znakami reprezentatywnymi dla innych znaków.
Prawdziwe pozostaje ukryte.
Nikt nigdy tego nie zobaczy ..
Architektura Zumthora nie ma nic do ukrycia przed nami: jest to bezpośredni znak, który nie wraca do innych znaczeń.
Jego architektoniczne gesty pozostają zanurzone w otoczeniu i nie podporządkowują ich dyskusyjnym formalizmom.
To nie przypadek, że jego praca jest często skategoryzowana jako minimalna.
Minimalistyczna praca zawsze zależy od widza, dlatego nie jest autonomiczna (lub najlepsza, z własnym odniesieniem), a ponadto sprawia wrażenie, jakby zawierała coś, by była pusta w środku.
W centrum architektury wydaje się być pusta przestrzeń.
Nie możesz zaplanować pustki, ale możesz narysować jej granice, a więc pustka ożywa.
A więc architektura jest pustką, a jeśli architekt chce produkować piękno, musi pracować nad światłem i wibracjami (dźwięcznymi, dotykowymi.), Które rozprzestrzeniają się w tej nieobecności.
Zumthor przykłada szczególną wagę do metafizycznej ciszy .
i jego szczególne i precyzyjne cechy, podobne do poezji.
Jak pisze George Steiner, milczenie jest alternatywą.
Kiedy w polisach słowa są wypełnione barbarzyństwem i kłamstwami, nic nie mówi tak mocno jak niepisana poezja ..
Proces wykorzystywany przez Zumthor do osiągnięcia pamięci to dramatyzm architektoniczny : być może jest to jedyny możliwy sposób na zapamiętanie, ponieważ tylko dzięki emocjom ludzkość pamięta.
Pomnik, jako symbol, nie jest pomyślany przez Zumthora, który wyobraża sobie budynek jako rzeczywiste miejsce, a nie fałszowanie treści.
.
Aby zbudować pomnik.
tak, jak powiedział .
gdzie każdy polityk wystawił swoją tabliczkę lub jego wieniec, to pierwszy akt zapomnienia ..
W schronach dla rzymskiego stanowiska archeologicznego w Chur, Zumthor postanawia ustanowić połączenie architektoniczne między ruinami a miastem.
Budynek jest filtrem między przestrzenią wewnętrzną a miastem, które może przeniknąć, w postaci powietrza, światła i dźwięku, przez cienkie płyty z drewna.
Wrażenie polega na wejściu w nieczasowe pole: przestrzeń pamięci.
Czasowość realizuje się, gdy praca rozważa przestrzeń w jej całości, bez rozróżnień między wejściem i wyjściem.
Jest postrzegany tylko (i w obecności) widzem dzieła, które żyje jego tomami, przyczyniając się do wzmocnienia relacji między architekturą a samym widzem.
W swoich pracach światło pisze cicho o przedmiotach poezji, to jedyny sposób, by dotrzeć do prawdy.
jak pisał w Myślącej architekturze.
Oryginalność i dziwność nie mają conne
[podobne: obróbki blacharskie, spawalnictwo, beton architektoniczny ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: beton architektoniczny obróbki blacharskie spawalnictwo